Du fattas oss gumman

Åh, mamma va gott du gjort.
Ja så tänker mina snygga ungdomar. Stina och Tony dyker upp lagom till Kalles jul klocka tre. Hungriga är de också, i alla fall du Tony.
Tror knappast jag vågar ta av mig förklädet om jag ska äta ungsbakade rödbetor med ädelost. Men är jag trött eller full? Faktum är att lite senare spilldes rårörda hallon på skjortan.
Ingetdera faktiskt. Bara lyckträff med kameran!
Men Stina då? Det är lite barnvarning med att plocka fram ketchup på julafton. Hur ska det gå för dig?
Eller är det Sören som tagit fram den? Nej det tror jag inte.
Oj! Vad hände? Jo jag blev så rädd när Pommackorken flög så kaffet hamnade i både soffa och filt. Fick du på dig Tony. Nej du klarade dig fint och så skrattar du åt din mamma som blev så rädd. Lite elakt kanske?
Ser ni min julklapp i vänstra hörnet? En eltandborste. Nu blir min tandhygienisk glad. Efter allt godis körde jag dubbel tid. Tandläkare rekommenderar två minuter, jag körde fyra. Stina har köpt ett datoriserat Soduko, nu har jag inhandlat batterier så jag kan prova. Det blir en alldeles utmärk sysselsättning på nyårsresan till Umeå och storesyster Ida som för första gången inte hade jul med sin familj.
Du har fattas oss gumman, vi ses om några dagar.

Kommentarer
Postat av: ida.

vilket gulligt inlägg mamma! ja vi ses snart..

älskar dig! puss.

2010-12-25 @ 21:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0