roligt

Jag har haft en fantastiskt rolig vecka. Inte för att något särskilt har hänt utan allt är bara så störtskönt kul.

Roliga jobbarkompisar. Roliga skämt. Roliga jag. Rolig tid. Fantastiska patienter som gör arbetsdagarna guld värda.

Trevlig kock och samåkningskamrat.

Just nu är julstöket hemma igång. Skinka i ugnen och en rödkåls- och fikonchutney  blir snart klar. Har som mål att föra in en ny rätt varje år. Oftast blir det fler än en. Oftast är det en grön rätt. Laxen, skinkan, prinskorven, köttbullarna och sillen finns ju ändå. Fast prinskorven för min del är gjorda av kalkon. Närproducerade och utan massa konstiga tillsatser.

En annan nyhet som jag lurat min man att göra är en prinskorvspaj med cheddarost. Det var nog korven som avgjorde att han föll. Han älskar korv. Ganska lätt att göra honom glad.

I helgen som var lyckades jag för första gången med en riktigt fin rostbiff. Vad säger min man då?

Joooo;

-          Jag gillar ju inte när köttet är rött.

Efter en kort värmning i ugnen var det inte rött längre och han tyckte det var mycket gott. Vilken tur. Själv åt jag det röda, helt enkelt njutning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0