svarta köket, snart ett minne

Medan min man är och tränar så ägnar jag mig åt matlagning i vårt svarta kök. Det ska bli vitt när vardagsrummet är gjort. Kanske hinner våren göra sitt antågande innan köket är klart. Nu är vi så trötta och behöver lite paus under jul och nyår. Spisen ska också bort fast den är både bra fin. Här ser du en rostbiff i ungnen, rotfruktsgratäng och en fiskgryta med saffran till morgondagen.
Vid första anblicken är det fler som tycker att det svarta luckorna är lite tuffa. Men när man beskådar dessa närmare så ser man att de inte är så snyggt med handmålade luckor.
Tegelväggen och klinkersgolvet vill vi behålla. Det kommer att skapa en varm atmosfär till det vita köket.
Har du någon annan idé får du väl ge en kommentar.
Dessa dyrgripar är nog de skönaste köksfåtöljer vi låtit rumpan vila i. Mamma, det kommer vara alldeles perfekta till dig. Här ska du få sitta och mysa med långfrukost och skön middag. Nog låter väl det lockande.
Vi har nog tänkt att mura igen hålet där mikron står. Vi hoppas det går bra. Kylen och frysen ska nog få stanna där de står.
Måste visa detta kök innan det är ett minne blott. Framför allt är det svårt att veta för er som kommer på besök att förstå vad vi faktiskt gjort. Så kanske jag skriver och visar detta så vi (mest han) får lite beröm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir nog fint med vitt till golvet och tegelväggen! Vilket jobb ni lagt ner. Duktiga Er! ha en riktigt skön jul och helg. Kramar från oss i Nyköping

2010-12-21 @ 09:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0