hon visade styrka och stjärnglans

Dan före dan före doppardagen, alltså studenten i detta fall.

Min stora flicka mötte mig i dörren när jag kom hem från jobbet. Fick en stor skön kram.

En kort stund vid köksbordet för lite samtal.

Sedan på med träningskläderna iväg till Mellsta för att köra CROSS.

Med mig på passet var min man och min stora bästaste Ida.

Hon visade sin styrka och stjärnglans, hon är så cool.

Mitt under styrkedelen när jag ligger på mage och kör rygglyft tittar jag upp från grässtrån och myror och ser min flicka och man mitt emot mig. Tänk att just jag har sådan tur att jag får göra det jag tycker så mycket om tillsammans med mina kära.

Jag skröt om hennes framgångar när jag joggade bredvid vår tränare. Tänk att min Ida avlagt sin andra examen. Först idrottsvetare och nu i år en examen i idrottsmedicin.

Visst är det lite dubbelt att man försöker låta människor förstå att ens värde inte hänger på att prestera sedan när de presterar får det så mycket positiva kommentarer och bekräftelse. Lite svår balansgång det här med livet och hur man ska förhålla sig i det mänskliga.

Jag håller på att sakta jobba mig åter efter en långdragen infektion med halsont och hosta. Det märks med pulsklockan på att jag inte är fullständigt återhämtad. Men snart………………………………………….

Nu ska jag njuta av min flicka, den andra flickan jag har är liksom ute på studentfesten.


Kommentarer
Postat av: jörgen

Fint skrivet om dina nära o kära. Ja, man ska uppskatta det man har...Kram från oss o tack för senast.

2010-06-09 @ 21:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0