som man bäddar.........

En riktigt skön dag på jobbet. Alla, både klienter och personal hade vi en kanonmysig eftermiddag. Vi satt i gräset och lekte ordlek. Vi gjorde även gruppövningar med att koppla ihop alla händer med varandra. Här gällde det att lösa upp knuten utan att släppa taget. Vilken skön lekstämning som infann sig. Jag blir varm i hela mig.

Det är skönt att lämna avdelningen när allt flyter på och stämningen är på topp. Imorgon ska jag få glass av en kille. Han har ett namn som betyder glädje, och det är också vad han sprider omkring sig. Att tro att tvångsvård måste vara jobbigt och tungt är inte sant. Visst kan det vara tufft ibland. Men stunderna av glädje och samarbetskänsla är nog det mest framträdande i jobbet.

Strax på G, för träning i skogen. På med myggmedel och stor lust. När den är gjord ska jag belönas med kokt torsk, dillsås och potatis. Det är vad min man lagat för oss idag. Hur bra har jag det? Jo hur bra som helst. Eller som man bäddar får man ligga.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Eller den man ligger med får bädda ;) Hälsa alla från mig och ha en trevlig midsommar och semester raring!!

2010-06-23 @ 21:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0