hur gammal är jag?

sommaren 2009 Öland Trollskogen

Har just bevittnat målgången på Vasaloppet.

Vad tänkte jag när jag köpte mina längdskidor.

Jo jag tänkte, det kan väl inte vara så svårt.

Mycket svårt är det och en enorm träningsvärk i ljumskarna får man.

Tror jag ska ha min skidåkning på glad motionär nivå, med fika i ryggsäcken.

Jag får väl se det som en investering i hälsobefrämjande arbete.

I träningstidningen läste jag att de människor som ägnar sig åt träning ca 3 ggr/vecka är ca 10 år yngre än sin fysiska ålder jämfört med de som inte tränar.

Alltså kan man säga att jag ska fylla 37 till hösten. Oj just nu 36.

Det här med kroppen är en ganska lustig sak.

Kroppen känns på så många sätt mycket bättre nu jämfört med typ tonårstid och ung vuxen tid.

Kroppen och jag är mer bekanta med varandra.

Jag vet vad den vill ha i alla lägen.

För att få ut maximal effekt vad gäller träning, sömn och inte att glömma sex.

Finns bara positiva upplevelser med att vara där jag är just nu rent fysiskt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0