jag älskar dig

Lillasyster ska åka till storasyster i Umeå. Tänk att ha en syster precis som jag. Hoppas att de har lika stor behållning av sitt systerskap som jag har med min syster Pia.

Min Pia är bäst i världen. Hon är så ödmjuk och respektfull. Hon är så naturlig och äkta.

Ibland säger min man;

-          Vilka konstiga tankar Pia har.

-          Ja, och hon frågar det hon tänker. Det är det som gör henne så speciell, mysig och konstig.

Hon har riktigt roliga tankar ibland. Hon har också mycket fina tankar ibland.

Nu senast när hon var hos mig och lyssnade på min och min dotter Stinas konversation kommenterade hon det hon hörde med;

-          När jag hör dig prata med Stina skulle jag önska att du varit min mamma.

Vad sa jag då som fick min syster att säga så?

Jo hon tyckte jag var en sådan förstående mamma som försökte dämpa min dotters oroande tankar genom att säga ”att oroa sig är ett sätt att slösa på sin energi”.

Min syster förstår nog inte riktigt vilken fin mamma hon själv är.

Det finns ingen som kan få mig att skratta och bli så larvig som min Pia. Hon lockar fram mina mest barnsliga sidor som jag själv förvånas över att de finns.

Våra barn skäms och tycker vi är väldigt pinsamma när vi öser på.

Samtidigt tror jag våra barn ser vår glädje i varandra så kanske blir de lite glada och nöjda innerst inne.

Tack Pia för du bringar som mycket glädje och kärlek i mitt liv. Jag älskar dig som bara systrar kan.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag önskar jag också hade en syster.

2010-03-02 @ 21:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0