mor och dotter stund

Torsdag kväll. Stina har bjudit på tacopaj, helnyttig med kesella i stället för smör. Den smakade så gott och i Stinas sällskap smakade den ännu bättre.

Vi pratade om att vara kär.  Kan man sluta älska någon eller kan man få bort sina känslor. Det var vårt middagstema. Ganska intressant, eller hur. Jag berättade ”igen” om min första kärlek i ungdomsåren. Stina har tydligen hört det förr. Jag tror fortfarande inte jag kommit över på vilket sätt det tog slut, men att det är över sedan många år har jag accepterat. Jag säger till Stina att man kan välja att ge näring åt sina känslor eller man kan låta dem finnas med och ändå låta livet gå vidare.

Vilken förståndig mor jag verkar vara. Vi hade det riktigt mysigt med allt prat om ”killar”. Skön stund inför laddningen till Portugal. Jag tror jag har lagt fram det mesta jag ska med mig. Det blir mycket kläder för träning. Lite vardagskläder ska också ha plats. Vi har planer på att hinna lite mer än träning. En flodkryssning på Guidana som separerar Portugal och Spanien tror vi oss få uppleva.

En dag kvar att avverka innan fredagskvällen med maken innan vi beger oss till Arlanda. Feel so good.


Kommentarer
Postat av: sofia

jag behöver också prata killar med dig....

2010-03-18 @ 21:23:46
URL: http://mormorsunge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0