tiden

Hur ska man hinna?

Undrar hur jag hann?

Inga små barn och ändå går tiden så fort.

Jag vill så mycket, och tiden och jag har svårt att finna oss tillrätta med varandra.

Bodil Malmsten har skrivit om tid. Det är nog dags för mig att uppdatera mig i den igen.

Jag vill blogga också. Tycker det är så roligt att sätta ord på livet och vardagen.

Även att beskriva glädje och sorg är en speciell tillfredställelse.

Kanske ska jag gå en liten skrivarkurs?

Eller då kanske jag får skrivkramp.

Just nu längtar jag till ett allt närmare mål, Portugal med sonen.

En hel vecka ska jag ägna mig åt träning och sonen., vilken glädje.

Det är värt varenda stress stund på jobbet nu när jag vet att jag snart får ett avbrott.

Mindfulnes, att vara närvarande i nuet får jag träna på sen.

Det finns en del saker jag skjuter på framtiden, jag hoppas att jag inte kommer ångra mig allt för mycket.

Jag hoppas att jag inte skjuter allför viktiga saker framför mig.

Har dock lyckats att prioritera bort en massa meningslösa måsten.

Varje litet lyckat försök gör mig lite lyckligare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0