3 maj efter nedvarvningen

Kan konstatera att varken jag eller min man är särskilt bra på att varva ner. En lördag i husvagnen med halvdåligt väder ute gjorde att valmöjligheterna krympte rejält. Det jag annars kan gå och längta efter, att krypa ner i sängen (i husvagnen) med en god bok och regnet smattrande på taket. När det nu inträffade var det visserligen ganska mysigt. Men fram på eftermiddagen efter läsning, fikande, yatzyspel, mat och vila så blev rastlösheten för stor.

Vad ska vi hitta på?

Vi åker in till ICA Svärdsjö så jag får handla lite godis, säger min man.

Nej, det är för kort dit, vi åker till Falun istället till ICA Maxi.

Sagt och gjort. Vilken lycka.

Det första som händer är att vi ser en gammal klient (kvinna) som vi nyligen talat om och undrat om hon fortfarande var i livet. Vi tycktes oss ha hört att hon var död.

Utan att vi gav oss till känna så konstatera vi att hon levde och verkade vara nykter. Ganska skönt.

När jag nu är hemma igen efter helgen kan jag ändå summera att helgens nedvarvning gjort nytta. Jag upplever att jag är utvilad.

Jag ska träna på att vila och återhämta mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0