hight five

Idag kl 18.00 var jag och min make publik till sonen Tonys löptävling runt älven. Han hade kaxat sig lite innan men när vi kom till start meddelade han att Clas Björling skulle tävla. Suck, han är ju svensk mästare i Triathlon.

Det gick bra för Tony trots att dagsformen och skorna inte var i sitt bästa skick.  Jag älskar dig min son och jag är så stolt över dig.

Skönt att åka rakt från jobbet till hejaklacksrollen. Men visst drog det i träningsnerven. Åh vad jag längtar. Igår kväll gjorde jag några ”moves” i vardagsrummet när jag lyssnade på en CD för träning. Då blev jag tillsagd av Tony;

-          Ge dig mamma, du är faktiskt sjuk och äter penicillin.

Vid hemkomst hade i alla fall jag en mycket trevlig stund med dottern Stina hennes kompis Fanny och som eftersläntrare dök mannen också upp vid köksbordet.

Vi avhandlade cybervärlden och vad bloggandet fyllde funktion. Jag och Stina var enade mot….. ja vem? Det var så positivt laddat mellan mig och Stina att hon gav mig ”hight five”. Det är inte alltid så.

Fanny fanns också med i diskussionen men mest med försiktiga kommentarer. Heja Fanny, kom igen. Du är lite svårflirtad ibland. Fast med maten brukar du ge dig och smaka till slut. Våfflor är ingen mat Fanny, det är godis. Hälsningar från ”fru kost”.

Livet är skönt just nu.

löpargossen i Portugal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0