miljöbyte

Vaknar där vi har sjötomt och naturen inpå knuten. Att byta från stadsmiljö till landet är alldeles underbart. Igår kväll åt ett gott grillat kött med hemlagad broccoli – och tomat paj.

Köttet blev grillat på för dagen en alldeles ny hopskruvad grill med lock. Hoppas vi kommer att sköta oss vad det gäller gallret. Jag menar att det får följa med till disken.

Idag vaknar vi till en strålande lördag och solen gör tappra försök att komma fram. Lugnet här är behagligt. Det är nästan lite svårt för oss helstressade arbetsmänniskor att ta till vara på detta lugn. Det blir mitt stora mål i helgen att vara medveten här och nu och insupa atmosfären.

Kanske ska jag kratta lite löv. Hur underbart är inte det? För mig som sålt hus för länge sedan är det helmysigt med lite lövkrattning.

Kanske ska förtälten upp också vi få se. Vi har bestämt oss för att inte forcera fram någonting alls. Hur vi lyckas med det blir en text för morgondagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0