mors dag, en fin dag

Nu har mors dag kommit till ända. Dagen har burit med sig sköna upplevelser. Allt från publik i löparlopp i Säter till egen träning.

Tony, ”top of the son” gjorde en fin placering vid ”Ljustern runt” i Säter. Efter ett väl genomfört lopp hamnar han på en bronsplats. Motståndet var av god kvalitet trots att deltagarantalet inte var så stort.

1:an gjorde 11 km på 37,9 minuter, Tobbe heter han. Bockar och bugar.

Guldklimpen gjorde tiden 41,23 minuter. Pallplats vilket gjorde både löparen och föräldrarna glada. Här är han bredvid förra årets vinnare av Ljustern runt Daniel Olsson som sprang in på en 4:e plats.

Lite mingel efter loppet hör ju också till, framför allt när man är lite hög på endorfiner.

Efter Säterbesöket var det dags för min egen träning. Emma dagens inspiratör skapade rörelseutmaningar för några deltagare. Skam den som ger sig.

När träningen var över visste jag att maten väntade. Morsdagmiddagen var beställd. Hemgrillat med diverse tillbehör. Mina kreativa barn hade också tänkt på efterrätten. Mmmmmm va gott.

Det var precis lika gott som det ser ut.

Stina skär frukt för glatta livet, hon gillar liksom alla efterrätter.

Jag kan inte bara springa jag kan laga grilla också, fast det mesta av löken ramlade ner i grillen. Inte roligt att lyssna på Tony då. Han kan en del fula ord den rackaren.


Kommentarer
Postat av: rebecka

Mmmh det har jag hört=)...

2010-07-06 @ 17:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0