vem har dött?

Idag ringer min man till mig på jobbet. Jag hör direkt att något har hänt. Visst är det konstigt att man lär känna en annan människa så bra att röstläget avslöjar allt?

När han ringde satt jag med en patient så jag bad om att ringa upp.

-          Jag har fått ett tråkigt besked idag, säger min man.

Jag hinner tänka många tankar inom loppet av några sekunder. Hjärnan är en fantastisk sak. Den första tanken någon är död. Sedan vidare, vem? Är det Sören syster eller är det kanske någon i min familj. Vem kan det vara? Är det mamma?

Han befriar mig från mina farhågor genom att berätta.

-          M har fått en stroke igen. Han åkte in till sjukhus igår.

-          Han var på jobbet när han började bli yr och tappa minnet.

Nya tankar. Han som just blivit pappa igen. Köpte ett hus.

Min man är ganska medtagen. Det är en av hans bästa vänner.

Vi är så starka och så sköra samtidigt. Vilken tur att vi inte vet vad som väntar oss. Det finns bara en sak vi vet.

DET FINNS INGA GARANTIER I LIVET!!!!!

Vad kan vi lära av det?

Jo, lev nu och snälla gör det bra. Gå ut och titta på träden, på gräset, på människorna, på liljekonvaljerna och se alla som är viktiga för dig. För imorgon är det för sent att ångra sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0