hej igen

Kära dagbok, nej kanske inte. Nu har jag tagit nya bostaden i besittning. Puh, det är jobbigt att flytta. Nu är dock allt klart. Gamla är såld, nycklar lämnade och yngsta dottern har tjänat en hacka på flyttstädning. Hon gjorde det riktigt bra. Men jag var alldeles för mycket mammaorolig. Tänk om hon inte gör ordentligt, tänk om inte hinner klart i tid osv……………..

Nya sängramen är hopsatt och kanonskön att sova i trots att det är samma madrasser i den.  En sänggavel som är tygklädd är så ombonat. Kan varmt rekommendera. Det första som står på tur är att måla tak och väggar i vårt blivande sovrum. Liggande träpanel och riktigt trägolv, kanske en fondvägg med guldträd. Mycket att ta ställning till.

I måndags kväll gick jag och träna trots en skitnatt och jag var så trött. Men träningen gjorde susen. Blåste bort all stress i huvudet och jag sov så gott. Första goda natten efter tre riktigt usla nätter då jag vaknat klocka 04.00 med fullt pådrag i skallen. Konstigt att stresshormonet kan trigga igång oss människor så häftigt.

Nu är det onsdag kväll och jag har tagit mig en god stund i köket med matlagning och skönt radiobrus. En god Cole slawe som räcker i flera dagar. Efter köksstunden blir det nu vila i en rörigt mysigt vardagsrum. Innan det ställs i ordning hinner det nog bli jul eller nyår. Ska inte förivra mig eller han som finns här.


Kommentarer
Postat av: rebecka

Hej mmh när vi bodde i kärrbo så vare jobbigt att flytta från kärrbo till Irsta jag kunde inte sommna den natten första natten asså.....

Men nu har vi snart bot här i snart 5 år de känns sjönt de tycker alla i familjen vi trivs jättebra här i egilsvägen 82<3



13/11-2010!!!<33

2010-11-13 @ 07:55:45
Postat av: Anonym

2010-11-14 @ 14:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0