storshopping idag

Fick ett pocketogram som tack för ett förläsningsuppdrag i Söderhamn ganska nyligen. Har nu gjort en beställning till min nya adress.

Titel: Den hemlige kocken: det okända fusket med maten på din tallrik.

Mitt matintresse fortsätter att växa. Framför allt utifrån ett hälsoperspektiv. Vi är mer noga med vilken bensin vi tankar i våra bilar än vad vi stoppar våra kroppar. Förutom ren faktaupplysning om tillsatser hoppas jag också på tips på ”ren mat”. Jag berättar så snart jag blivit upplyst.

Första fredagen i nya bostaden. Vi har lyckats handla färg till tak och väggar åt vårt blivande sovrum. Laddar mina stackars armar för takmålningen.

Börjar också planera för att göra gästrummet som kombinerat bibliotek och kontor. Jag lovar vi har burit böcker. Fem hyllor från golv till tak. Lyckades vi rensa två hyllor så var det inte mer.  Kanske ska vår gamla platt-TV in på kontoret också. Min kära make har idag lyckats övertala mig till en ny 42” LED TV. Så förutom färg har också inhandlats toppmatad tvättmaskin, TV och en ny trappstege.

Tur att köket inte ska göras före jul. Fast jag saknar diskmaskin. Får vårda mina stackars husmors händer med bra handkräm.

Kommentarer
Postat av: Anita F&S

Hej Paula! Jag ser fram emot att få se erat hem/ nya hem, ja jag har ju aldrig varit hem till er tidigare. Bara så att du vet, så har jag den perfekta handkrämen!!

Hoppas att vi springer på varandra snart,

Kram Anita

2010-11-06 @ 00:50:53
Postat av: Anonym

jag vet Anita!

2010-11-07 @ 14:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0