tårarna bara................

Hade nästan målat hela taket i sovrummet när det börjar bubbla och verka riktigt skumt. Hjälp vad nu då? Säg inte att jag måste ta bort allt och börja om. Jo, hela takfärgen börjar släppa. Nedrans fadderuttan vad tråkigt!!!!

Får skrapa blöt färg från hela taket. Lovar det gör ont i hela nacken, axlar och en speciell muskel i underarmen. Det ramlar skräp i ögonen. Hela det papptäckta golvet täcks av blöt takfärg.  Jobbar tills betongen är framtagen överallt. Fy rackans vad jag är bra. Eller var det bara skyll dig själv din lilla fuskis. Trodde faktiskt att det skulle gå.

Ser mig som en ganska uthållig person men lite tufft var det allt. Fast vi försöker övertyga oss om att det är bra att göra det från grunden. Städar, bär ner sopor, lagar kycklinggryta och låter lite illa. Sonen dyker upp och grattar sin ”pappa”. Flickorna har meddelat honom via telenätet. Fint kaffe och något gott att doppa, Tony bra val (jag får liksom smaka också).

Avslutar en tuff söndag på ett skönt träningspass. Under nedvarvning händer något. Tårarna bara kommer fram, upp eller kanske ska jag säga ut. Ventilen är öppen. Tur att det släcks i lokalen. Träning räddar mig från och ur jobbiga situationer i livet. Prisad vare träningen!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Spar på krafterna, när man har tagit ut alla extra resurser så är det slut för ett bra tag framåt. Försök varva ner lite, lite .....

2010-11-15 @ 10:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0