diagnosen KOL

Min mamma har fått diagnosen KOL. Inte kul alls.

Hon slutade röka för många år sedan. Hade hon inte slutat hade hon varit död redan.

Jag slutade röka 2 år och 9 månader sedan. Hoppas att det kan hjälpa mig.

Hur som helst är det en hälsoinvestering, den bästa jag gjort faktiskt.

Jag har haft en patient i terapi som haft långt framskriden KOL. Att möta en människa som har en mycket begränsad tid kvar var inte lätt alla gånger. Att motivera en människa till förändringar som är bra när man vet att man snart skall dö.

Vissa gånger när han gått kom sorgen och ledsenheten upp till ytan. Jag är tacksam att jag fått möta honom. Han har lärt mig viktiga ting.

Se dagens pärla.

Dagens pärla idag? Faktiskt varit flera.

Kaffe i solskenet med kollega.

Skorpa med ost och marmelad och mycket värme runt fikabordet.

En blick i samförstånd.

Min mamma har fått medicin.

Min mamma kommer att kunna andas bättre.

Kvällens pärla blir nog…………………….

En helkväll med min man i soffan. Tee och mörk choklad.


Kommentarer
Postat av: Anita Back

Kära Paula, jag känner verkligen med dig!! Bara din mamma har livsviljan kvar, då hänger hon med länge till.

Varma tankar o kramar till Dig,

Anita

2010-10-22 @ 21:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0