enkel matematik

Träningsnördens dagbok. Så känns det ibland. Har varit och stepat igen. Idag hann vi genomföra fyra block. Jag lovar svetten rinner och pulsen är såååååååå hööööööööööööööög. En nykomling gav upp. Det gick för fort och var för svårt. Stepen kan man inte dyka upp på sådär ibland. Nej, man måste gå hela tiden för annars är man bortkollrad.

Igår kväll hade min man gömt undan godis han hade köpt som han skulle överaska mig med. Men jag har hökögon när det gäller godis. Synar skåpen in i detalj. Där låg det. En minipåse ostkrokar, en minipåse chips, en stor kaka mörk choklad och en dubbellåda salta pinnar. Jag blir så blixtförälskad när jag överaskas så här. Det är nog det enda sättet att hålla min kärlek vid liv (det sista var ett skämt).

Jag vinner alltid ätandet när det gäller mängd. Fast slår vi ut det på hela veckan är jag nog den som äter minst, godis alltså. Det känns extra gott att köra sig trött på ett pulspass och veta att godis är som borttrollat och jag kan kanske äta lite gott ikväll också. Enkel matematik, inkomster och utgifter.

Idag har vi sparat in en resa till Västerås. Trodde vi skulle bli tvungna att åka dit och köpa en duschhörna. Vi fann en i Borlänge till ett ganska bra pris. Snart är denna väntan över och vi är inne i vår nya bostad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0