minns ni Zeb macahan

Träningsprat på bloggen igen. Jodå, finns anledning till det.

Kan knappt gå. Minns ni Zeb Macahan?

Mina lår är så stela efter mitt besök på Active Sportclub i Söderhamn.

Functional Moves, stod det på schemat.

Okej, jag vet väl vad det betyder. Träning som du har nytta av i vardagen.

Innan jag klev in i gruppträningsrummet tittade jag på adepterna som skulle in.

-          Verka bli ett soft pass, tänkte jag.

-          Varför då, kanske ni undrar?

-          Jo, kvinnorna utanför såg inte alltför vältränade ut.

Gud så lurad. Bräda, matta och en 5 kilos tyngd var dagens redskap.

Utmaningen låg i att 5 kilostyngden bar vi nästan hela passet förutom vid ”dippsen”.

Utfall, sidofall och nästan fall. Jo till slut var jag så darrig i benen att jag tappade balansen.

Avslutningen att saxa med olika upphopp på stepbrädan var nästan ett skämt.

Nu vet jag vad det innebär när mjölksyran ”dödar” allt i den fysiska kroppen.

Har idag styltat omkring i Uppsala på en konferens. Om det bara hade varit benen!

Nej ett stort plåster på kinden har jag också haft hela dagen.

Något obehagligt sår, troligtvis en ”svinkoppa”. Så äckligt!!!

Min stora och enda tröst just nu är ett fång gula rosor som jag fick av min man när jag kom hem.


Kommentarer
Postat av: Marie

Men Paola, varför tar du ut dig så.......själv har jag "gottat" mig i soffhörnet.....och mår utmärkt........o kan ta en extra promenad med hundarna imorgon.......utan att ha ont!

Ska ta ett snack med J-O om det där med rosor................

2010-10-01 @ 23:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0