skönt att komma hem

Jag har varit i Söderhamn både denna vecka och förra veckan.

Baskurs för Nationella riktlinjer gällande beroendevården.

SKL, Sveriges kommuner och landsting anordnade denna utbildning.

Själv var jag föreläsare dag 4, gick sådär. Det var väldigt svårt att disponera tiden.

Kort om tid och ett stort ämne, ”samverkan”.

Det fanns en hel del pärlor under dessa dagar.

Brukarföreningarna och perspektivet de förde fram är nog det viktigaste jag bär med mig från dessa dagar.

Gjorde angenäma bekantskaper med två kvinnor, Ninni och Meka.

Trots att vi lever bland flyttkartonger och röra så var det skönt att komma hem.

Att vara på resande fot gör att mina rutiner ruckas lite.

Ikväll var jag åter på hemmaplan och gjorde mitt Steppass med Carola.

Efter att lyssnat på läkarna och om hjärnans belöningssystem förstår jag att jag skapar mina måbra hormoner just genom träningen.

Det känns som hormonerna åker runt i hela kroppen och ger glädjeinjektioner i varje kroppsdel. Svetten är bara ett kvitto på hur mycket måbra hormoner jag skapat.

Idag var det mycket svett= jag mår alltså mycket bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0