fredagskväll hos Stina

Inflyttningsmiddag hos Stina med  familjen. Ja förutom storasyster Ida som finns i Umeå.
Utan att passera hemma var det raka vägen till affären för in-handling av kvällens middag.
Salladen var redan gjord och fanns i Stinas kylskåp.
Kvällens middag blev lax med spenatpasta och broccoli.
Under middagen blir jag imponerad av vilka barn jag har. En 19 -årig dotter och en 22 -årig son som är två kloka och modiga unga människor.
Skulle inte vilja ta åt mig äran för dessa unga människors varande. Jo, jag ångrar mig. Visst måste jag ha någon del i att detta blev så himla bra.
Stina har blivit en ung dam som påverkar mig på ett nytt sätt. Jag blir lugn och trygg när jag ser och lyssnar till henne.
Tony, sonen som vid ung ålder verkar som butikschef och fått möta svårigheter som han tacklat på ett modigt sätt. Det modiga består av att våga ta tag i saker som är jobbiga trots att man är orolig och rädd.
Att få tillbringa en fredagskväll med dessa personer skänker så mycket glädje och stolthet.
Coola Tony och trötta mamma. Vilket sug han har i blicken. Själv gömmer jag mina utslag genom att vända andra kinden till.
Oj vad mycket mat Sören har i munnen. Stina tajmar klicket med ett av sina bästa leenden.
Djupa samtal och stora livsfrågor. Att ni tillåter mig att vara så delaktiga gör mig enormt tacksam.

Kommentarer
Postat av: Marie

Klart du ska ta åt dig........visst är det vi som påverkat våra barn.... och har rätt att vara stolta......kram på dig

2010-10-09 @ 20:03:15
Postat av: rebecka

Mmmh/Värdlens bästa barnbarn!!!<3<3<3

2010-10-22 @ 19:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0