Göta Petter! Jag är den nya tanten

Romantiska tanten, kulturtanten, friskustanten, skvallertanten, klassiska tanten och tant Raffa.

Detta är vad aftonbladet skriver idag på temat ”livstil”.

Är jag alla eller bara någon utvald?

Eller vem är du?

Jag vet vem jag vill vara och jag vet vem jag är.

Friskustanten, ja vad säger jag när jag bor på friskis? Visst sätter jag gärna ungdomarna på plats i träningslokalen. Framför allt på STEPEN där det krävs stor portion koordination och bra flås. Fast då gäller det att inte vara borta någon gång när fröken Carola bygger blocken.

Kulturtanten, javisst. Jag åker till Stockholm imorgon för att se först Stockholms halvmara för att sedan på söndag efter lång hotellfrukost besöka Östasiatiskamuseet och Kinas Terrakottaarmé.  Nu vill jag inte skryta mer med mina kulturella meriter, men glöm inte min historiska temaresa på Nilen genom Egypten (finns reseskildring i min blogg, januari).

Om den romantiska tanten älskar flärd och shopping tror jag mer jag vill dra mig mot tant Raffa som är livsnjutare. Hon njuter av sex, choklad, vin och botox. Oj då, de sistnämnda gäller kanske inte. Nykter har jag varit i många år och med alla fina rynkor kan jag nog inte misstänkas använda botox. Fast sex och choklad blir bara bättre genom åren.

Bara skvallertanten och klassiska tanten kvar. Facebook, twitter och sms ägnar sig skvallertanten åt. Ja vad kan jag säga. Facebook och tantblogg är ganska bra jobbat. Lite sund narcissism. Det enda jag inte kvalificerar mig för eller till är nog den klassiska tanten. Väskan i tvåhandsgrepp. Sorry jag har en ryggsäck av märket ”Salomon” (min frikustant gör sig återigen påmind).

Jag älskar mitt tantliv.

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej oh Hå, vad rolig du är..........jag älskar att läsa din blogg......kramiz

2010-09-10 @ 23:50:36
Postat av: sofia

Fina paola=)

2010-09-12 @ 21:41:17
URL: http://mormorsunge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0