nuet

Fredag morgon hos min syster och svåger.

Härlig frukost med mûsli, filmjölk och skinksmörgås med senap på.

Sällskapet vid frukostbordet var min man (inte helt fel) och min svåger Mats (funkar också).

En hel dag i ledighetens tecken.

Min systerdotter Jenny är också kvar hemma än men är på väg……………….

Oj, nu ropar Mats.

-          Vill ni göra något speciellt idag?

-          Ja, en promenad, säger jag.

Promenadstråken kring Säveån är helt underbar. Jag ska arbeta hela dagen med att supa in varenda minut. Att vara närvarande och njuta är en konst som inte alltid är så lätt. Undrar just varför ”mindfulness” är i ropet och har varit ett tag?

Jo, kanske för att jag och fler med mig är så duktiga på att fly in i framtiden.

 

Imorgon väntar bokmässan. Det är Afrikatema.

Nu ska jag träna på nuet.


Kommentarer
Postat av: Anita

Härligt Paula! Du tänker så rätt, nu är alltid viktigast, kram o riktigt trevlig helg, Anita

2010-09-24 @ 22:09:35
Postat av: Mamma

Ha det så bra allihop och njut, njut, njut!!!

2010-09-25 @ 15:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0