Vilken dag, vilken grabb!

På Södermalms saluhallar börjar vår Stockholmsvistelse. Efter viss förhandling fick jag ge mig. Det fanns en hälsohörna med mat och dryck som inte min man var så sugen på. Men vad gör det när denna goda sallad med kyckling, lufttorkad skinka, mozarella och soltorkade tomater fanns på............kommer snart.
Här är den stora anledningen till att jag fick ge mig. Senapsmarinerad stekt strömming med hemlagat potatismos. Han älskar strömming i alla former. Jag har försökt att ge mig på strömmingen men fortfarande har jag min tjusning mot sushi och lax i alla former.
Här kommer det nu, Tysta Marie. Frågade inte vad namnet kom ifrån men det passar in som mitt andra namn.
Vid klockan 16.00 går så årets upplaga av Stockholms halvmaraton. Med en son i den sidade startgruppen hänger vi i "Kungsan" nedanför slottet för att få en skymt av vår favorit. Sorry, hann inte se honom men här är de första som ger sig iväg.
Om han lyckas ta sig igenom loppet väntar medaljerna. Kunde nästan ha norpat en, fast jag gillar inte att fuska.
Kolla! Här kommer han nedanför slottet efter cirka 11 kilometer. Täten har nyss varit här. Ja i alla fall bara för några minuter sedan. Solen sken upp precis  när startskottet gick av.
MÅLGÅNG!!!!!Kolla tiden på min bästa kille. Den exakta tiden för honom var 1:23:13. Det gav en platsen 142.
Hade jag fått hoppa över avspärrningen och tagit hand om dig Tony hade jag gjort det. Lika mycket av omtanke som att låta hela publikhavet få veta att du är "MIN SON". Du äger grabben.
Lite svett, snor och salt lyckades jag dock få känn på.
Förutom mammor och pappor hade du också ett eget litet supporthäng. Åh, vad skönt att det är över. Stockholmskvällen väntar nu.............................
Efter loppet och en god middag tog jag och min käresta Strandvägen ut mot Djurgården och avslutade kvällen på Gröna Lund med Erik Saade och lite karuseller.
Och med fantastiskt sköna sängar på hotell Riddargatan finns inte så mycket mer att berätta. Sov helt underbart på Östermalm.

Kommentarer
Postat av: Mia Sandolf

Vilken härlig helg ni haft i Stockholm. Nästa gång kan ni komma och hälsa på mig och Urban.

Jag följer din blogg hela tiden, den är så fantastisk, dessutom känner man igen sig många gånger.

Kram Mia (Azorerna)

2010-09-13 @ 21:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0