Wille, mitt charmtroll

Det här är charmtrollet som smält mitt hjärta. Lördag morgon och frukosten är precis avklarad. Wille vill alltid vara hos storasyster Paola.
En nakenhund tyckte jag innan Wille kom in i livet var ganska fula. Nu tycker jag nog att en kinesiskt nakenhund är bland det finaste hundraser jag skådat.
Jag har försökt få min man att fota lillWille, men ser du det är inte så lätt. Så fort man ropar på honom kommer han alltid för nära.
Med kamera i telefonen blir det lite si så där.
Hans bädd var utflyttad från kontoret hemma hos mamma min. Ofta sover han med sin matte i sängen. När vi kom att bädda på madrasser inne på kontoret blev Wille som galen. Han for runt och snurra och krafsade i sänglinnet.
Huxflux hör jag ett konstigt ljud. Det skvalar.
Svordom och pang på hunden. Ut dig din rackare.
- Han kissa på täcket!
- Va, sa min mamma. Han har aldrig gjort det tidigare.
Jag tror han blev så till sig, sa jag.
Efter lite skäll syntes det att Wille skämdes en smula. Han gick med nedböjt huvud och vågade sig inte in igen på en liten stund (väldigt liten stund).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0