summering, glad och rik

 

10 april och allt går så fort.

Kan summera training camp i Portugal och kursstart på Karolinska Institutet och en vecka i Idre med älskade lillasyster och svåger Mats.

Det har varit viktigt att flytt från renoveringskaos för att vila sig. Även om det varit aktiva semestrar så har hjärnan varit så gott som avkopplad.

Har foton i överflöd att minnas till. Vilken lycka!

Tänker med värme på alla fantastiskt sköna människor vi mötte i Monte Gordo.  Tomas var en dem.

Vid andra passet ”Off Road” var Tomas min partner. Det krävdes lite mer av mig denna gång mot gång ett då jag hade en tjej med ungefär samma vikt som jag.

Tyckte ofta att jag fick gå skottkärra mest hela tiden, så det var skönt att hjälpa Tomas.
Som det mesta här i livet handlar det om att "ge och ta". Nu fick jag ge, han väger liksom 10 kilo mer än mig. Himla stark jag är. Tomas ser rätt glad ut om än tyckte han lite besvärad av att belasta stackars kvinna..........
När Tomas och jag hade tävlat klart i våra tvåmannalag var det dags för storlaget att tävla. Jag vet inte hur vi ligger till, men jag tror att det andra laget fuskade om de är före oss........
Trots att förkylning brutit ut under natten kunde inte tantens man stanna hemma och missa bergspasset. Han gick med nyvunna vännen Tomas. Tomas är också den som fotat lite av bilder på denna sida.
Apelsinträden var fyllda av vitaminer och vackra som bara den. Detta träd fanns att beskåda under bergsturen.
Alla verkar titta på Lena Akke vår kära ledare på playa plankan och för flex- och corepassen. Jag böjer mina knän som alltid. Hur kunde jag göra så när jag tyckte dessa knäböj gjorde låren som stela stockar? Vi verkar alla var lite bortkopplade tror jag.
Dessa ledare förgyllde min och andras tid här nere. Fler av dessa elitidrottande människor arbetar och med att coacha andra. Tänk vilket drömläge att coacha positiva, träningsvilliga och målinriktade människor. Undrar hur jag skulle klara det uppdraget med tanke på att jag arbetar med att motivera vuxna män som är tvångsvårdade under LVM-lagen. Faktum är att "vi" lyckas med en och annan!
Vi som rest till Portugal och bor i Borlänge tyckte nog att Clas Björling var "våran" liksom. Han bor och verkar i Borlänge denna mästare i Triathlon. Cool frisyr har han också. Förutom bloggerskan själv till höger har vi Maria HIT ledaren min och en annan instruktör hemmifrån som heter Michelle och min man Sören få grön och fin.
Detta pris fick jag på finalkvällen mina vänner. För vad kanske du undrar? Jag trodde alla visste eftersom jag tjatat om det ganska högljudd. Veckan utmaning avklarade, 4 pass per dag under hela veckan. Jag gjorde det och det var tufft även om jag la in lite softare grejer som dans och yoga. Men är det kraftvecka så är det. Många tuffa pass tog nästan musten ur mig. Fast jag tror hög ålder hos kvinnor är bra, man blir liksom lite segare och tåligare.
Här ropade jag in vinnare och kändisar. Ulrika och hennes mamma, min lagkamrat Kinna från "Off Road" laget min man, jag vet inte riktigt hur han kom med. Han varken vann eller är kändis. Jo förresten i sin värld är han både och. Martina Haag sa vid fotograferingen att hon också var en vinnare. Det var hon faktiskt, han fick pris som vekcans solstråle. Det verkar som det slog högre än kändis. Fast hon var både och precis som min man tror han är!
Avslutningsvis skulle jag vilja berätta att "Nike" hört av sig och jag har vunnit en T-shirt för min utmaning 4 pass per dag. Jag får en 100 % earned T-shirt. Jag är så glad och rik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0