god jul

God Jul till alla!
Nu dan före doppardagen väntas dotter med flickvän hem från Umeå.
Sonen färdigjobbad i all julhets på Teknikmagasinet i Falun.
Lill-dotter färdigjobbat från Mac Donalds kupolen.
Alla dyker de upp här till kvällen för en skön familjekväll.
Mamma Paola bjuder på;
Ugnsbakad julskinka som bakats på låg värme (125 grader) i närmare 8 timmar. Varför då? Jo för att jag lyder alla goda råd hur man lyckas med sin julskinka.
Tomtegröt och lite goda ostar. Varm glögg och en hel del godis och frukt. Själv kommer jag naturligtvis bara äta av den allra mörkaste choklade med en kakaohalt på 80% (jag kanske skarvar lite nu). Fast det är väl min tanke som räknas.
I morgon julafton bär det av till Västerås. Där möter jag mina syskon med familjer och min söta mamma. Sist men inte mins min go-kille Wille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0