mys faktorn bara ökar

Det lackar mot jul och min känsla för mysfaktorn bara ökar. Julklapparna har fått ligga lite lågt i år vilket känns riktigt bra.

Fokuserar mer på att laga god mat från grunden så vi slipper köpa allt för mycket färdigt.

Hoppas aldrig julskinkan slutar säljas som rimmad. Jag vill baka min skinka i ugnen och känna doften sprida sig i hela bostaden. Helst dagen för dopparedagen.

Jag har prövat att göra egen brunkål, fantastiskt gott. Väl värt att rekommendera.

Mina revbensspjäll gjorde nästan ont att smaka på. Skulle ni få smaka dessa undrar ni nog varför jag inte jobbar med mat?

Det undrar jag ibland också!

Idag ska jag ansa frisyren eller putsa flinten på min kära make. Efter detta skall jag baka julbrödet nummer 1.

Fruktlimpa med mandel och kanel. Denna går att söka på nätet för alla som är sugna. Har ni väl gjort denna enkla supergoda limpa vill ni aldrig vara utan!

Tre dagars jobb i kommande vecka. Ledig torsdag och en halv fredag. Inte så illa va? Sen får jag pussa på Ida och Klara (på torsdag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0