naprapat idag

Idag flexa jag hemåt lite tidigt.
Tid hos naprapaten strax efter 14.00.
Ryggraden var inte helt snygg.
Han bad mig böja mig framåt, åt sidan och till andra sidan.
- Ser inte så fint ut, sa han.
Ryggraden skall böjas som en vacker båge. Din ser ut som en gren som gått av.
Vad skönt att han hittade något fel på min rygg, ibland får jag för mig att jag överdriver.
Fast jag hade gått med det onda lite länge, sedan början av november.
Nu skall det "nog" vara åtgärdat!
Ingen träning ikväll, högst en promenad.
Helt okej, jag har så mycket tvätt att ta hand om då tjejerna lämnat oss imorse för sin resa hem till Umeå.
Min man och jag har verkligen vant oss vid att det bara är vi två nu. Åter till våra egna rutiner.
Det är lättare att veta vem man skall skälla på när det bara är vi två. Det var värre när det fanns tre barn hemmaboende. Då var hackordningen ens räddning. Ja, inte min naturligtvis. Jag är den som skäller.
Ikväll ska jag inte skälla bara njuta av vår tvåsamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0