lite klurigt med pulsen.

Det är lite klurigt det här med pulstestet jag sysslar med. I måndags skrev jag om Anettes pass utan att ange medelpulsen genom passet.
Idag, onsdag den 24 februari var jag på ett styrkestation bas med Jennifer & Thomas och där nådde maxpulsen efter stationerna upp till 160 slag vilket är 90 % av min maxpuls. Detta skedde i slutet på passet då vi jobbade lite med flåset. Medelpulsen under passet snittade på 114 slag. Vilket är strax över 50%.
Vad hände på nästa pass då?
Jo, jag körde två pass idag. Fast för en pulskontroll var det nog inte helt perfekt eftersom jag jag uppvärmd och hade tydligen lite svårare att toppa pulsen trots att ansträngningen var större rent flåsmässigt. pass två var ett medelpass med Helena.
Men resultatet var som följer;
maxpulsen var 158 slag och genomsnittet under passet låg på 124 slag. Så snittet var högre på medelpasset men maxpulsen toppade på det första passet. Snittade på ca 60 % detta pass, alltså 10 % mer än styrkestationen.
Imorgon är det dags för step och Carola. I mina antaganden tror jag att stepen kommer att ge högintensitet på pulsen.
När jag har lite mer koll kommer tid på återhämtning. Oj vad intressant för alla som inte tränar!
Det är faktiskt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0