rekord idag

Söndagen den 27 februari 2011.

Idag har det blivit rekord. Söndagens HIT-träning (högintensiv styrketräning) gav veckans högsta puls.

Både maxslag och snitt toppade idag. Fabian vad roligt.

Maxpuslen var idag på 164 slag, endast 9 slag från vad mitt hjärta kan pumpa per minut 173 slag.

Snittpulsen låg på 142 slag vilket motsvarar ca 75 % av min maxkapacitet.

Det är den ”1 minutsvilan” mellan zonerna som räddar eller sänker pulsen. Utan den vore jag säkert invalid. Lite vatten och några djupa andetag och en ny zon utmanar mig. Hade en ung tjej från stepen med mig och gubben idag. Hon gjorde premiär på HIT idag och sa efteråt att det kommer att kännas i benen.

Min man sa till mig efter passet;

-          Det syns på kroppen att träningen gett effekt.

-          Halleluja vad jag älskar sådana kommentarer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0