hög på alvedon

Hemkommen från Umeå.

Landade i Borlänge 20.00 igår kväll. Redan lite tomt efter Ida och Klara. Det slår mig vilken underbar människa min Ida är.

Hon är vänlig, omtänksam och en mycket generös person. Tänk vad bra att hon är äldst. Hon är en fin rollmodell för sina syskon som snart är 23 år (bror) och en på 19 år (syster).

Vi har ätit gott och umgåtts med varandra. Vandrat sköna promenader och spelat Gin Rummy. Den planerade träningen fick stryka på foten då jag blev riktigt dålig med halsont och rejält snorig.

Arbetat hela dagen med hjälp av alvedon och nässpray. Inte särskilt begåvat men gjort är gjort.

När jag trodde det var dags att svimma i soffan efter maten hände något märkligt. Jag var liksom hög på alvedon och började rensa kök och plundra julen. Hoppla, hoppla så konstigt.

Två julkartonger som står i hallen och som ska ner i källaren imorgon, det har han lovat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0