jag älskar hans tonfall

Sista delen ikväll på Spiran och svärdet. Fantastisk serie som bygger på boken med samma namn. Det händer så mycket att till och med jag blir trött. Fel person dör, inte får hon sin älskade, de elaka lyckas med alla hemskheter de planerar. Tänk att det kan vara så spännande.
Igår kväll vart jag tvungen att vila lite efter jobbet för att orka vara uppe och följa serien. 21.00 till 23.15 det är mycket sent för en kvällstrött människa som jag.
Klockan 20.00 kommer min man och väcker mig och säger;
- nu kanske du ska vakna om du ska sova i natt.
Han sa det med den bästaste av sina röster, kärleksrösten.
Jag älskar han tonfall och ansiktsuttryck när ockuperad av kärlek. Visserligen kanske han skulle säga att han är ockuperad av kärlek hela tiden. Fast det hörs inte på rösten alltid.
Han blir extra god när jag är trött. Ska nog vara trött lite oftare.
Trött och förkyld har varit rena dynamiten denna vecka.
Kroppen längtar efter träningen. Varje dag låter jag klokheten styra mitt val, jag stannar hemma och vilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0