nästan som en Hollywoddfru

Nu har jag sjungit för min syster. Hon fyller 42 år idag.
Min storebror fyller 50 år alldeles snart. Oj va gamla de är och vad konstigt att jag ligger mitt emellan.
Min man och mina barn får representera vår familj på min brors dag. Själv är jag upp bokad på ett träningskonvent i Stockholm, Nike Blast. Mitt största bekymmer nu är jag vill hinna träna mig i form efter tuff förkylning.
Starta lite lätt igår med första passet på länge.
Det gick inte att prestera 100 % fast jag hängde med på rutin.
Tänk vad fort tiden går. Jag brukar säga till min man att i den här hastigheten är man snart död. Önskar känslan från barndomens sommarlov kunde infinna sig lite oftare. Tiden var då en evighet.
Min vår är redan fullbokad med roliga aktiviteter. Portugal, Monte Gordo med träning en hel vecka och i början av april byter vi våren i Portugal mot vintern i Idre fjäll. där ska vi umgås med syster och svåger.
För dagen ser schemat lite lugnare ut. Handla lite mat som senare skall tillagas.
Förbereda vardagsrummet för tapetsering. Plasta möbler och sedan överlåter jag till mannan i mitt liv att riva de gamla och få upp de nya. Jag lever nästan som en  Hollywoodfru.

Kommentarer
Postat av: rebecka

Hej faster Paola pappa fyller 50 år synd att du inte kunde komma....

2011-01-17 @ 15:10:28
Postat av: mamma

Jag ser att du är fullbokad, men du, ta det lite lugnt. Tänk på att du har bara en kropp, den blir sliten när man jobbar och tränar fast man inte är frisk.

Kommer Sören och barnen nästa lördag,så kan dom sova här hos mej. Om inte så får dom väl ligga där dom brukar.

Nu har Wåfflan nedkommit med 5 valpar, varav fyra överlevde. En tjej och tre killar.

Rolle är helt slut, han har inte ätit en bit idag, bara druckit kaffe och pysslat med vovvarna.

Jag tror inte jag orkar med en valp till, men vi får väl se hur lägert är om 8 veckor.

Mamma

2011-01-20 @ 15:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0