hjärnan............

6 juni, Sveriges nationaldag. Betyder ledig dag för mig.

Helgen har varit fylld av läxläsning, frisk luft och sol. Ska suga ur det de sista dropparna ledighet idag. Efter lunchen blir det kaffekorg och en fin badvik. Med i packningen åker också läxorna.

Puh, vad skönt när torsdagen är över.

Att läsa om hjärnan samtidigt som man försöker mata in kunskap i den är lite tänkvärt. Upplever att jag kör upp banor i cellerna där kommunikationen är i full gång. Skulle vilja påstå att det är full aktivitet i mina synapsklyftor just nu. Värre än vanligt.

Tror att träningen gör att det fäster lite bättre. Jogga ner till träningen igår. Längtar ut till Mellsta och en löptur ikväll. Vill klara mördarbacken en gång till. Jag ska mentalt tänka på att du Ida springer bakom och säger dina sköna ord; det går bra mamma, ser bra ut, vad stark du är. Ljuv musik i mitt huvud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0