grattis dansen

Matilda kom till Borlänge idag.

Vilken Matilda? Jo Matilda som jag en gång i tiden bott granne med i Säter.

Matilda var en duktig konståkerska nar jag hängde i ishallen med min Ida.

Hon ledde danspasset idag. Vi får inte titta i speglarna på hennes danspass.

Det är nog en bra idé, för vi är många som släpper loss lite bättre utan bildfeedback.

Jag gillar hennes danspass då hon lyckats lägga in riktigt rolig och musik som ”tanterna” kan rocka fett till.

Vad sägs om Baccara eller Tina Turner?

Left a good job in the city, workong for the man every nigth and day…………………..

Jo, självklart öööössssssssssssssssss.

Hur var det med pulsen då?

Imponerad hur hög pulsen kunde bli under dansen (fast glöm inte att det var JAG som rörde på mig).

Utav min max på 173 kom jag upp till 162 slag. Det är 90 % av maxpulsen. Snittpulsen låg på 134 slag= 70 %.

Grattis dansen. Nu räknas du till träning. Förr var dansen kategori ”nöje”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0