i ett kaos.

Rutinerna som håller mig vid någorlunda sunda vätskor heter mat och träning.

Idag har sista tapetvåden i vardagsrummet blivit uppsatt.

Imorgon väntar listning och röj.

Trösten i byggröran är att här kan jag bli pensioneras och veta att inget mer behöver göras.

Vissa pensionssparar och jag rustar bostaden.

Jag längtar efter den häftiga induktionshäll som känner av kokkärlen blir installerad i det beställda köket.

Ikväll lagas middagen på kokplattorna vi har i förtältet.

I smyg vill jag erkänna att min lilla ”ordningsfröken” myser lite i röran. Det finns andra saker jag skulle kunna erkänna som är mer spännande men jag tror jag spar på det lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0