inte fuskat

Idag blir det inget skrivet om träning.

Idag har jag ägnat mig åt renovering till makens glädje.

Han tycker nog att jag lämnat honom till sitt öde, renoveringsöde.

Han var manlig och blandade murbruk och fixade till väggen där det nya köket skall stå.

Själv gjorde jag det typiskt kvinnliga rev, skrapa och slutligen ångade ner tapeter.

Hur kul är det att arbeta med armarna ovanför huvudet?

Inte kul alls.

Blir det roligare med 100 grader varm ånga?

Nej, faktiskt inte.

Är jag nöjd efteråt?

Ja för jag vet att jag inte har fuskat.

Jag kan dock konstatera jag mognat och utvecklas som person.

Jag har sedan oktober månad levt i packkartonger och renovering, med slipdamm och målarbyttor. Täckpapper och alla verktyg han äger framme.

Ändå är jag rätt så harmonisk och lugn.

Träning ger färdighet.

Annan träning har bidragit med styrka, må bra hormoner och god sömn.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-05-07 @ 18:30:31
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0