tantstark

Kläderna tvättade, håret klippt, ett köksskåp uppsatt i köket (av honom), inte tränat idag eller igår.

Laddar inför en veckas träning. Målet är 4 pass per dag.

Alla pass är naturligtvis inte kraftpass. Nej ett och annat yoga eller lugnare pass kommer in för att kroppen skall mäkta med.

Jag ska i år fylla 48 år och tror inte jag varit starkare tidigare, tantstark.

Kanske som ung barngymnast, men tror inte det behövdes så mycket muskler till att bära upp min lilla barnkropp. Jag var så spinkig att benen såg ut som två glasspinnar och knäskålarna som stora fotbollar. Vilken syn!

När alla andra ville vara smala, ville jag vara lite större.

Jag ljög alltid om min vikt och la på ett par kilo.

Knepigt med alla kroppsbudskap till alla osäkra människor med dålig självkänsla.

Önskar att människor kunde se sin kropp som något viktigt och fint som behöver god omvårdnad.

Kroppen är till för att röras på. Den behöver bra bränsle. Ibland är människor mer noga med vad de häller i bilen än i sina egna kroppar.

Muskler är bra för att klara sig utan skador.

Kondition är bra för att orka.

Vila är bra för återhämtning, både fysiskt och psykiskt.

Att jag tar semester för att röra på mig är min bästa mentala vila. Att sluta använda hjärna som i arbetet är så vilsamt.

Att möta människor som delar intresse och värderingar är en enorm kick som laddar hela mig.

Åh, vad jag längtar…………………………………………


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0