kroppen kommunicerar med mig

Skön hemmakväll utan träning. Tror att gårdagen träning på 2 timmar och 20 minuter tog ut sin rätt. Har hört att crossträning kan ge lite känningar i halsen när man tagit i eller tagit ut sig. Hade lite eller mer som en aning av halskänning idag. Snabbt beslut, vila ikväll. Bra gjort Paola.

Det är just det som är det konstiga i många människors ögon. Att träna tycker många är så stort och att jag är så duktig. Fast sanningen är att jag är duktig om jag lyssnar på kroppen och vilar. Ibland tycker jag att kroppen kommunicerar med mig alldeles tydligt.

Benen säger; skulle inte lite sköna rytmer sitta lite bra med lite hopp, kick och löp.

Armarna säger; va sjutton vi är de delar du verkligen skulle arbeta lite extra med efter som du kallar oss din ”akilleshäl”. Konstigt då vi faktiskt är armar.

Magen säger; du är schysst du Paola, du har verkligen kört runt hela mig, neråt, uppåt och sidorna. Du har väl kanske märkt att jag är den som påverka all annan träning allra mest.

Ryggen säger; jag har väl din önskan om en stark mage att tacka eftersom du valt mycket coreövningar så har jag bara glidit på ett bananskal och ingått liksom.

Rumpan säger; Paola jag vet att du har hört att stjärten blir 15 cm längre när du kommit upp i tantåldern. Så jag kan bara tacka för att du har knippsat ett par cm. känner mig nästan som en 35 åring.

Förresten förutom att vila har jag också beställt tid hos doktorn för att undersöka mina knän. Dom smärtar och knastrar som värsta maracas.

 

När jag inte tränar hinner jag med att tänka och känna lite också. Då kommer längtan efter mina nära och kära.

Hittade en vacker bild på mina döttrar, inte helt pinfärsk så fanstastiks söta. Snart bär det av upp till Umeå och då får jag pussa på den stora tjejen. Den lilla får jag pussa på nu på Söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0