kvalitetskorvar och pulszon 4 #

Söndag kväll och en skön helg till ända. Lördagens skogsutflykt med matsäck och planer på trattisar har jag veckan innan suktat efter.

Strålande solsken och fina kvalitetskorvar (kötthalt 96 %) i packningen. Hur bra som helst alltså.

Engångsgrill inhandlat för dagens lunch. Den var riktigt svårflörtat. Hungrig och grinig man är inte att leka med. La på torra löv rev sönder kartong, ja jag var hur kreativ som helst. Blev det uppskattat?

Nej inte direkt;

-          Kväv inte elden Paola, sa han till mig när jag försökte så gott med mina trix.

-          Ja men blir det bara riktigt varm av brännbart så tar det sig nog, sa jag.

Efter lite pyssel var det riktigt fin glöd på grillen.

Innan lunch hade svamplyckan inte gjort någon större ansats.

När magen fått lite i sig blev det genast bättre. På sista stoppet hände det!

Oj, kolla! Akta dig! Gå inte på dem! Vilken tur vi hade till slut!

Ja så lät det när vi kom till ett riktigt TRATTISFYND.

Dagens innehåll har varit lite mer av det städande slaget. En kort paus för träning så klart.

Ett HIT- pass med Maria. De nya övningarna börjar sätta sig lite bättre vilket genast visar sig på pulsklockan.  19 minuter i puls zon 4#.

Beskrivning av denna zon lyder som följer;

Träning i den här pulszonen kommer du att uppleva som jobbig. Du flåsar rejält och vill förmodligen inte ens försöka föra ett samtal samtidigt som du träna. Hjärtat slår hårt i bröstet. När du tränar i puls zon 4# kommer att träna i närheten av din mjölksyretröskel. Det är jobbigt. Men det leder till att du höjer din mjölksyratröskel osv…………

Det enda ljud som kommer ur mig är något som liknar svordomar. Jag tycker inte om att svära egentligen men jag har inge koll på ljuden liksom. Så förlåt för alla fula orden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0