dag 2 & 3 i träningsträsket eller himlen om så vill

Dag 2 börjar åter igen med yoga, idag med Malin Berghagen.

Lite annorlunda än Niinas yoga men vissa liknande rörelsemönster.

Åh vad min kropp mår bra av detta. Jag är alldeles för mycket ”panga på person” som har förälskat mig i crossfit-inspirerande träning.

Så min kropp var lite stel redan innan söndagens pass, så efter ännu en dag kan jag klart konstatera att yoga är melodin för läkning och återhämtning.

Men ops så var det dag för ett kraftpass igen, parträning med Martin.

Att ha Ida på ryggen och jobba med vaderna var inte den tuffaste övningen under detta pass. Men det var under denna övning springtime personal kom in och var snäll och dokumenterade även med min kamera, tack så himla mycket!

Före lunch hann vi även med fighting på plankan med Jörgen Kruth. Han skulle tydligen varit iväg och tävla någonstans men en revbensskada satte stopp för det. Det tackar vi för då han förgyllde dagen med fight-teknik och vila i form av burpees!

 

Ganska skönt att gå på alla fyra i solskenet, händerna blev så skönt varma inför fighten!

Avslutningen på måndagskvällen bjöd Erik Nordlund på, träning. Erik som är sjukgymnast gav på ett skönt och avspänt sätt bra information som alla kan ha nytta av.

Tisdagen börjar åter igen med yoga. Malin sa att vi inte skulle vara så prestationsinriktade denna morgonstund utan låta kroppen bestämma hur långt eller djupt vi kunde ta ut våra rörelser. Sådant behöver jag lyssna på och min kropp blev glad när jag var snäll.

10.15 kettlebells med Martin. Innan lapar vi lite sol vid hotellentrén.

Allt görs aktivt här nere i Monte Gordo, till och med vilan är mycket aktiv. Mindfulnes är det som gäller hela tiden något annat fungerar inte.

Titta och lyssna och försök att hitta tekniken. Kettlebells är mycket teknik. Om bilderna ska få tala så är det både lyckade och ibland lite balanssvårigheter. Men mest av allt är det kraft och träningsglädje.

 

Hon är så skön denna härliga Ida, vilket fokus!

Men kan det vara så att mammas coremuskler var bättre påkopplade idag?

Innan tisdagens träning är till ända rusar vi från Martins pass för att hinna till populär Stinas pass. Här är Niina och Stina, två instruktörer som jag och Ida föll pladask för. Gotjejer!!

Lite vila och förströelse hittar vi både vid poolen och inne i Vila Real. Några små shoppingfynd och framför allt en skön eftermiddag med sol, skönt häng och kaffe. Irene från Täby, dotter Ida och jag, love, love, love!!

Att vara medveten i det som pågår just nu kan ibland nästan göra ont. Ibland blir lyckan så total att den nästan känns övermäktig och tårarna kommer som ett resultat av av producerade lyckohormoner. I min värld finns ingen drog som ger så fina dopaminpåslag och skönt bakrus som rörelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0