påskafton & lite påskdag

Ända från Västerås har min stora lillebror färdas för att få äta storasyster påskmat.
Med sig hade han sina fantastiskt söta barn Elsa och Aron.
Aron var en nöjd leende kille hela dagen. Det räckte med att någon tittade på honom så var det klart.
Elsa vann dagens tävling.
Hon var den som kunde äta mest prinskorvar.
Heja Elsa!!!
Åh vad faster Paola tycker det är mysigt med mig tänker Aron.
Åh faster Paola tror hon såg ut som mig när hon var lite, säger Elsa!
Nej det säger faktiskt farmor Ethel.
Efter påskmaten och promenaden var det dags för kaffet i köket.
Till kaffet kommer kusin Tony.
Tony verkar trivas rätt bra med småkusiner i knäet.
Jag vill sitta i en egen stol mamma, säger Elsa!!
Så nöjd en liten Elsa blir då.
Så nöjd pappa Pelle och mamma Anna blir när någon bryr sig om deras barn så de kan gulla med varandra. Syns det att de varit uppe under natter? Ja, Pelle ser nog lite trött ut. Fast Anna var den som var tröttast tror vi.
Påskdagen blev lite brödbaksdag. Har jag gjort en god linssoppa är hemmagjord limpa ett måste!
Två promenader fick en lugn på denna tant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0