min knäskada kunde varit värre

Domen löd "jumping knee" alltså hopparknä. Det är en överansträngning då ligament och fästen inte hunnit med ordentligt. Tidigare har jag haft det på mitt vänstra knä och det är inte helt ovanligt att man kompenserar med det friska och sedan blir det friska överansträngt.
 
Tacksam för att det inte var artros eller meniskskada. Nu finns det hopp om att bli bra igen.
 
När jag blir bra igen ska jag springa, anmäla mig till ett lopp.
Först ska vintern komma och jag ska åka skidor på längden igen, det var så roligt.
 
Så nu är det rehabträning som gäller och jag har redan hunnti med två knäprogram plus ett HIT-pass. Jag fick köra crossfit träning om jag lyssnade på kroppen och slutade med en övning om den gjorde ont.
Vilken snäll sjukgymnast, hurra!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0