du spökar ut dig Paola

Vasaloppskväll på Stadium direkt efter jobbet.

Min man var där och väntade in mig.

I posten hade det kommit erbjudande om ett skidfodral för 1 krona.

Fast vi köpte två, ett cerise färgat åt mig och ett orange färgat till käraste.

Där hade det kunnat vara stopp.

Men eftersom kvällen också bjöd på fina priser och dessutom 20 % rabatt under kvällen blev den stora frågan, ska vi inte köpa skidjacka och skidbyxa?

-          Du kan inte åka kort-Vasan i slalomkläder Paola, du spökar ju ut dig.

 

Så sa min man till mig.

Så när kvällen var klar hade jag ett nytt set om byxor och jacka av märket Craft.

Såklart fick han ett set också.

 

Så imorgon efter jobbet ska jag inviga mitt nya skidset.

Tror inte min man kan följa med på turen.

Varför inte då?

För han har drabbas av ryggskott, igen………

 

Hans anfall av ryggskott har kommit mellan jämna intervaller. Det tycks ändå som om de blir kortare och kortare.

Han blir inte så rolig att ha att göra med när han inte kan följa med och träna.

Och jag kan ju inte sympativila jämt när han har ryggskott.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0