han lyckades bättre än svenska vallateamet

Nu har jag alldeles allena varit till Mellsta och invigt mina nya skidkläder.

Första varvet i minus 10 grader gjorde det nästan ont i fingrarna, mina julklappshandskar blir bra i denna kyla efter 3 kilometers åkning.

Men det värsta var nog vurpan i första backen. Spåret var alldeles bortblåsta mitt i svängen.

Och jag hade glömt att man kan lyfta benen och trampa ur liksom.

Pang!!!!

Som tur var fanns lite backe kvar så jag fick lite hjälp med farten.

Maken var lite orolig för hur mina skidor skulle funka.

Han har jobbat hårt med dem under dagen. Bytt tejp (i stället för fastvalla) med hjälp av värmepistol som han handlat enkom för vallajobbet.

Han lyckades faktiskt bättre än svenska vallateamet, tack min älskade för mina snabba skidor!

5 varv = 1 mil.

5 varv var exakt det jag åkte. Jag var lite sugen på ett litet rekord, typ 5, 2 km.

Jag tar det till helgen.

Jag menar, han är ju hemma och väntar på mig med sitt lilla ryggskott, Sören ”Skottet” Johansson.

Smeknamnet fick han i bilen hem av min kockkollega, passar bra tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0