två svettiga amatörer

Igår gjordes ett försök att åka det första längdskidåket.
Gick inte bra alls.
Efter ca 10 minuter i spåret får vi vända för att jag håller på att förfrysa mina händer.
13 minusgrader och mina nya skidhandskar var ingen lyckad kombination.
Så snabbt till bilen och fram med den varma chokladen.
Oj så ont det gjorde i fingrarna innan värmen kom åter.
Idag har det gått desto bättre.
Minus 7 grader och för en nybörjare som jag får jag lov att säga att det gick strålande.
Stakningen, höftframskjutet, utförsåken och allt det andra satt som, ja vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
Ett proffs kanske hade haft många åsikter om min stil.
En amatör hade med alla sannolikhet sagt att jag har talang.
Efter 3,2 kilometer vände spåret och vi fick åka hem mot bilen.
Vilken känsla, skogen var vacker som en saga.
Väl framme vid bilen efter att ha klarat sista backen väntade dagens dryck.
Fin alkholfri glögg. Mums vilken skön belöning till två svettiga amatörer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0