varje söndag

1 mil på skidor igår.
Spåret på 2,5 km 4 varv.
Det var inte så backigt vilket gjorde att teknikträning var aktuell.
Diagonalåkning, stakning och pyttelite uppför.
Efter första varvet gick det riktigt bra tycker jag.
Tänk vad ryggen får jobba när man åker ländskidor.
Att det kan vara så roligt.
Jag sa till min man att jag vill upp och åka imorgon igen.
Fast idag är det den stora HIT-dagen.
Så är det varje söndag.
HIT träningen står lite för min "rolls roys" träning.
Den får mig att känna alla känslor på samma gång,
pirrig, rädd, euforisk, spänd, tävlingslusta, stark och efteråt så nöjd.
Det är en hel del stärkande rörelser för ryggen också.
Så jag hoppas att HIT-en förbereder mig för vinterns utmaning, kortvasan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0