varma popcorn

Vilken inledning på helgen.

Fredagsbio kl. 18.00, Simon och ekarna.

Tidsepoken 1939, första världskriget och de nazist-strömningar som fanns i Sverige.

Även de relationella draman som försiggick fick både mig och min man att reflektera över livet, minnen, föräldrar osv.

Skönt med en film som inte bara försvinner.

Till filmen lät jag mig avnjutas av en bägare full av varma popcorn och en flaska Loka (var det melon eller krusbär tro).

Lördag morgon, sov till 9.00.

För mig är det länge.

En god frukost som ska ladda mig för mitt tredje mil-lopp på skidor.

Denna mil avklarades på Gyllbergen i en sagolik vinterskrud.

Till Drakberget och tillbaka.

Tre vurpor, fast inte i någon backe.

Väldigt smala skidor dessa moderna ting.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0